SPLOŠNI PRODAJNI POGOJI
Verzija 5, velja od 24. 10. 2022
- PREDMET IN PODROČJE UPORABE SPLOŠNIH PRODAJNIH POGOJEV
1.1 Ti splošni prodajni pogoji urejajo pravna razmerja med katerokoli družbo v Skupini Impol, ki nastopa kot prodajalec (v nadaljevanju: prodajalec) in njihovimi kupci blaga in izdelkov iz prodajnega programa (v nadaljevanju kupec). Ti splošni prodajni pogoji veljajo za vsa pravna razmerja med prodajalcem in kupcem, razen če se prodajalec in kupec glede posameznih pravic oziroma obveznosti izrecno drugače dogovorita. Veljavni so samo dogovori sklenjeni v pisni obliki. Ti splošni pogoji se uporabljajo samo za prodajo blaga pravnim osebam.
1.2 V primeru dogovorov med prodajalcem in kupcem, ki posamezne pravice in obveznosti urejajo drugače kot ti splošni prodajni pogoji, to ne vpliva na veljavnosti ostalih določb teh splošnih pogojev. Ti splošni pogoji prevladajo nad splošnimi nabavnimi pogoji kupca in vsakršnimi drugimi pogoji, na katere se sklicuje, razen če se prodajalec in kupec pisno izrecno drugače dogovorita s formalnim dokumentom, ki ga podpišeta vsaj dva (2) predstavnika prodajalca. Kupec s sprejemom ponudbe, sprejemom dobavljenega blaga in/ali storitev prodajalca, sklenitvijo pogodbe, vsakokratno oddajo naročila ali na katerikoli drugi obojestransko sprejemljiv način potrjuje, da sprejema te Splošne prodajne pogoje in da se z njimi v celoti strinja.
- SKLENITEV POGODBE in NAROČANJE
2.1 Pogodba med prodajalcem in kupcem je sklenjena, ko prodajalec in kupec podpišeta pisno pogodbo ali ko se prodajalec in kupec sporazumeta o bistvenih sestavinah pogodbe skladno s temi pogoji. Prodajalec in kupec lahko skleneta pogodbo, s katero dogovorita količino in vrsto blaga oz. storitev, roke dobave in ceno za celoten čas trajanja pogodbe. Če je s pogodbo dogovorjena kasnejša specifikacija blaga, se kupec s pogodbo zaveže, da bo posredoval specifikacijo naročila v dogovorjenem roku. V primeru, da kupec pravočasno ne odda specifikacije, lahko prodajalec odstopi od pogodbe, kupcu pa zaračuna stroške odstopa od pogodbe v višini, kot je določena v točki 6. teh Splošnih pogojev. Če kupec posamezne specifikacije ne posreduje pravočasno v skladu s pogodbo, prodajalec zahteva od kupca, da jo poda.
2.2 Naročanje poteka na osnovi vsakokrat veljavnega cenika, posredovane ponudbe ali sklenjene pogodbe s posameznim kupcem. Vsako naročilo mora vsebovati osnovne podatke o kupcu ter o vrsti, količini, ceni in željenem dobavnem roku naročenega blaga. Naročilo je potrebno posredovati prodajalcu v pisni obliki (npr.: preko pošte, faksa ali elektronske pošte) ali, če je tako posebej dogovorjeno med prodajalcem in kupcem, preko drugih elektronskih metod kot so RIP (računalniška izmenjava podatkov). Naročilo obvezuje kupca, da kupi in prevzame vso definirano blago in plača celotno kupnino, šele za tem lahko uveljavlja morebitne pravice, če ni dogovorjeno drugače.
2.3 Ponudba zavezuje prodajalca do roka veljavnosti ponudbe, navedenega v ponudbi. Pogodba je sklenjena, ko kupec v roku veljavnosti ponudbe ponudbo sprejme in to sporoči prodajalcu. Če kupec sprejme ponudbo po izteku roka njene veljavnosti, ima prodajalec pravico do proste odločitve, ali takšno naročilo sprejme ali ne.
2.4 Po prejemu kupčevega naročila prodajalec izda kupcu potrditev naročila, v katerem navede osnovne podatke o kupcu, vrsti blaga, količini, ceni in potrjenem dobavnem roku ter morebitne druge podatke v zvezi s pogodbo. V kolikor kupec v treh dneh pisno ne zavrne takšne potrditve naročila ali v treh dneh ne vrne podpisane potrditve naročila prodajalcu, se šteje, da se s pogodbo oz. potrditvijo naročila in v njej navedenimi pogoji v celoti strinja in se vsebina potrditve se šteje za dokončno in zavezujočo med kupcem in prodajalcem.
2.5 Če je kupec zavrnil potrditev naročila, ki je v skladu z njegovim naročilom, in so prodajalcu zaradi tega nastali stroški, lahko prodajalec le –te zaračuna kupcu.
- IZDAJA OZ. ODPREMA IN PREVZEM BLAGA
3.1 Dobavni rok začne teči z dnem potrditve naročila kupcu. Prodajalec si pridržuje pravico podaljšanja dobavnega roka v primeru višje sile. Prodajalec je dolžan o nastanku ali prenehanju višje sile kupca nemudoma obvestiti.
3.2 Če ni pisno dogovorjeno drugače, bo prodajalec dobavil izdelke, FCA Impol (Incoterms 2010), in sicer v skladu s standardnimi metodami prodajalca za pakiranje in dostavo.
3.3 Če ni pisno drugače dogovorjeno, mora kupec na lastne stroške pridobiti vse potrebne uvozne licence in druga soglasja, ki so potrebne za pošiljanje izdelka, ter jih posredovati prodajalcu.
3.4 Če kupec blaga ne prevzame v dogovorjenem roku, mu lahko prodajalec zaračuna do 10,00 EUR/t za vsak začeti dan zamude, kot strošek, ki ga ima prodajalec zaradi zamude kupca pri prevzemu blaga. V primeru zamude kupca s prevzemom blaga preide nevarnost naključnega uničenja ali poškodovanja blaga na kupca z dnem, ko kupec pride v zamudo. Znesek, ki ga prodajalec lahko zahteva mesečno, je omejen na pet odstotkov (5%) vrednosti blaga, za katerega kupec zamuja. V primeru, da prodajalec zahteva povrnitev dejansko nastale škode, ki presega že zaračunan strošek, se vsak predhodno plačan znesek odšteje od take terjatve, v kolikor je bil plačan za isto blago.
3.5 Prodajalec si pridržuje pravico do delnih dobav.
- PRESTAVLJANJE DOBAVNIH ROKOV
4.1 V primeru, da kupec želi iz kakršnihkoli razlogov na lastno željo prestaviti pogodbeno potrjeni rok dobave in mu prodajalec to lahko odobri, si prodajalec pridržuje pravico zaračunati stroške contanga ali druge primerne stroške skladiščenja, ki pri tem nastanejo prodajalcu.
- CENA IN PLAČILNI POGOJI
Če se po dnevu sklenitve pogodbe poveča eden ali več dejavnikov stroškovne cene (kot so vključno in brez omejitev, kakršna koli nihanja deviznega tečaja, valutna ureditev, sprememba dajatev, povečanje stroškov dela, surovin, materiala, energentov ali drugih proizvodnih stroškov, idr.) – tudi če se to zgodi zaradi predvidljivih okoliščin – si prodajalec pridržuje pravico, da s pisnim obvestilom kupcu kadarkoli pred dobavo blaga zviša ceno blaga tako, da le-ta odraža dejansko povečanje stroškov za prodajalca glede proizvodnje ali dobave blaga.
5.1 Dogovorjene cene ne vsebujejo davkov, taks ali kakršnihkoli dajatev, vključno, vendar ne omejeno, na davek na dodano vrednost in davčne odtegljaje, ki se zaračunavajo ali temeljijo na zneskih, plačanih po pogodbi (skupaj davki). Vsi davki, povezani s kupljenimi izdelki, so v pristojnosti kupca (izključujoč davek na dobiček pravnih oseb), razen če kupec predloži potrdilo o oprostitvi, ki je sprejemljiv za prodajalca in ustrezne davčne organe. Prodajalec bo, če bo mogoče, obračunal davke kot ločeno postavko na računu, ki je bil predložen kupcu. Če se potrdilo o oprostitvi, ki ga je predložil kupec, šteje za neveljavno, bo kupec plačal prodajalcu znesek davka in morebitne sankcije in z njimi povezane obresti.
5.2 Vsa plačila se vršijo na podlagi izdanih računov. Plačilni rok oz. zapadlost plačila je navedena v skladu s pogodbenimi določili na računu. V primeru zamude plačila ima prodajalec pravico obračunati zakonske zamudne obresti, ki se obračunajo v skladu z veljavno zakonodajo.
Če so plačilni pogoji oz. plačila predmet zavarovanja (bodisi pri zavarovalnici zavarovanega limita kupca pri prodajalcu bodisi z drugim načinom zavarovanja (npr. akreditiv, bančna garancija, ipd.)) so plačilni pogoji veljavni:
- če skupni odprti dolg kupca plus vrednost nove odpreme blaga ne presegata trenutno veljavnega zavarovalnega limita pri prodajalcu, pri čemer višino zavarovalnega limita določa prodajalčeva zavarovalnica in se lahko spreminja, ali
- če sta skupni odprti dolg kupca do prodajalca plus vrednost nove odpreme blaga pokrita oz. zavarovana z drugim načinom zavarovanja plačil (npr. akreditiv, bančna garancija, ipd.).
V kolikor ni izpolnjen nobeden izmed pogojev iz predhodnega odstavka, ima prodajalec pravico plačilne pogoje enostransko spremeniti v »predplačilo« oz. ima pravico zahtevati plačilo kupnine pred dobavo blaga.
Prav tako ima prodajalec v primeru neplačil ali neizpolnitve drugih pogodbenih obveznosti s strani kupca pravico ustaviti dobavo blaga oz. po predhodnem opominu kupcu odstopiti od pogodbe in kupcu zaračunati strošek odstopa. V tem primeru prodajalec kupcu ne odgovarja za nobeno škodo ali stroške, ki bi kupcu nastali zaradi nedobave izdelkov.
Terjatve iz naslova sklenjene pogodbe, obresti ter ostale morebitne terjatve se lahko poplačajo tudi s pobotom, asignacijo, odstopom terjatve, kjer je mogoče, tudi z večstranskim pobotom preko Ajpesa ali E-kompenzacij ali na drug podoben način. Šteje se, da pomeni odplačevanje z navedenimi finančnimi instrumenti običajen način odplačila terjatev.
5.3 V primeru čezmejnega poslovanja v EU, se blago dobavi kupcu brez obračunanega DDV, če je kupec prijavljen v registru DDV za čezmejno poslovanje v EU.
5.4 Kupec je dolžan posredovati prodajalcu svojo veljavno identifikacijsko številko za DDV, ki je kot taka razvidna tudi iz podatkov v sistemu za izmenjavo podatkov o DDV (sistem VIES). Kupec je dolžan ves čas trajanja pogodbe ohranjati veljavnost identifikacijske številke za DDV. Če kupec posreduje neveljavno identifikacijsko številko za DDV ali če se med trajanjem pogodbe identifikacijska številka za DDV spremeni (vključno s prenehanjem veljavnosti identifikacijske številke za DDV) in kupec ne pošlje prodajalcu pisnega obvestila o spremembi v roku 1 (enega) dne od datuma spremembe, mora kupec plačati prodajalcu DDV po veljavni stopnji v Sloveniji, na dan, ko nastane obveznost obračuna DDV in vse druge s tem povezane stroške (npr. globe, zamudne obresti itd.) v 3 (treh) dneh od obvestila prodajalca kupcu o tem.
5.5 Kupec se zavezuje, da tretjim osebam ne bo odstopil nobene terjatve do prodajalca brez njegovega predhodnega pisnega soglasja.
- ODSTOP OD POGODBE
6.1 Kupec lahko pisno odstopi od pogodbe najkasneje do odpreme blaga, vendar mora v tem primeru plačati prodajalcu do takrat nastale prodajalčeve stroške. Strošek odstopa (odstopnino) mora kupec plačati prodajalcu tudi v primeru, če od pogodbe oz. naročila odstopi prodajalec zaradi krivde kupca. Stroški odstopa obsegajo: razliko med pogodbeno vrednostjo Al surovine na dan sklenitve pogodbe/oddaje naročila in tržno vrednostjo v času prejema odstopne izjave, strošek dela, stroške storitev, stroške financiranja ter ostale nastale stroške zaradi odstopa od pogodbe.
6.2 Poleg vseh drugih pravnih sredstev, ki jih ima lahko prodajalec, lahko prodajalec odpove pogodbo brez odpovednega roka, če kupec: (i) ne plača nobenega zneska, ki ga je treba plačati po pogodbi, in tega kljub pisnemu opozorilu ne stori v roku 5 (pet) dni po prejemu pisnega opozorila o neplačilu od kupca; (ii) bistveno krši obveznosti iz pogodbe; ali (iii) postane plačilno nesposoben ali je zoper njega začet stečajni postopek.
6.3 V primeru, da se po sklenitvi pogodbe ugotovi, da kupec ne bo mogel izpolniti svojih obveznosti iz pogodbe, lahko prodajalec, pred izpolnitvijo njegovih obveznosti po pogodbi, zahteva od kupca ustrezno zavarovanje njegovih obveznosti oz. plačilo kupnine z avansom. Do takrat lahko prodajalec zadrži dobavo blaga kupcu. Po izteku roka, ki ga prodajalec določi kupcu za zagotovitev dodatnih zavarovanj oziroma za plačilo avansa, lahko prodajalec odstopi od pogodbe brez odpovednega roka.
- PODALJŠAN PRIDRŽEK LASTNINSKE PRAVICE
7.1 Blago ostane v lasti prodajalca tudi po izročitvi v posest kupcu, in sicer vse dokler kupec ne plača celotne kupnine in morebitnih ostalih obveznosti do prodajalca (zlasti zakonskih zamudnih obresti, ipd.). Kupec je upravičen do nadaljnje prodaje izdelkov, za katere velja lastninski pridržek prodajalca, ali pa jih lahko uporabi v proizvodne namene, pod pogojem, da je to kupčev običajen poslovni proces, in da kupec ne zamuja s svojimi plačilnimi obveznostmi do prodajalca. Vse terjatve, ki jih bo kupec pridobil iz naslova nadaljnje prodaje blaga, ki mu ga je prodajalec dobavil s podaljšanim pridržkom lastninske pravice, kupec že s (to prodajno) pogodbo v naprej odstopa (cedira) na prodajalca v zavarovanje njegovih terjatev, pridobljenih na podlagi prodajne pogodbe iz naslova neplačanih kupnin. Prodajalec te terjatve že v naprej sprejema. Če kupec blaga ne uporablja v okviru svojega običajnega poslovnega procesa ali če kupec zamuja s plačilom svojih obveznosti do prodajalca, mora kupec obvestiti svojega kupca (odjemalca) o odstopu terjatve in podaljšanem pridržku lastninske pravice na blagu. Kupec mora prodajalcu zagotoviti vse podatke, ki bi jih prodajalec lahko potreboval za morebitno izterjavo odstopljenih terjatev.
- GARANCIJA in REKLAMACIJE ter OMEJITVE ODGOVORNOSTI
8.1 Kupec je dolžan blago pregledati nemudoma, oziroma takoj ko je to mogoče. Kupec mora morebitne očitne stvarne napake reklamirati takoj, vendar najkasneje v roku 8 dni od dneva dobave. V primeru skritih napak mora kupec le-te reklamirati takoj, vendar najkasneje v roku 8 dni, od kar je napako odkril. Prodajalec ne odgovarja za skrite napake, ki se pokažejo po poteku 180 dni od prejema blaga.
8.2 Pri dobavi blaga je dovoljeno odstopanje blaga za +/- 10 % oz. max. 3 t na posamezno pozicijo naročila, pri čemer se takšno odstopanje ne šteje za (količinsko) stvarno napako.
8.3 Prodajalec se obvezuje, da bo v razumnem roku ustrezno rešil reklamacijske zahtevke za vso blago, za katerega ima kupec ustrezno garancijo in je prodajalca pravočasno obvestil o napakah.
8.4 Kakršnakoli fizična poškodba blaga, ki je posledica udarca, padca, udarca strele, nepravilnega pakiranja ipd., ni stvar garancije, razen v primeru, če kupec jasno dokaže, da je tako blago prejel ob podpisu prevzemnega dokumenta.
8.5 Prav tako izgubi garancijo z nepravilno uporabo, obdelavo in skladiščenjem.
8.6 Prodajalec ne odgovarja za nikakršno škodo, ki bi nastala kupcu kot posledica prodajalčevih zamud pri izpolnjevanju svojih pogodbenih obveznosti zaradi nepravilnih ali nenatančnih podatkov, specifikacij, projektov ali katerihkoli drugih informacij, zagotovljenih s strani kupca.
8.7 Za škode, ki niso nastale neposredno na blagu, prodajalec ne odgovarja, zlasti ne za izgubljen dobiček, poškodovanje drugih kupčevih stvari, škode zaradi nedelovanja opreme, zastoja proizvodnje, in/ali druge premoženjske in nepremoženjske škode kupca.
8.8 V vsakem primeru odškodninske odgovornosti prodajalca je skupna in maksimalna odgovornost prodajalca in z njim povezanih oseb, zaposlenih, poslovodij in podizvajalcev omejena na vrednost blaga, ki je povzročila škodni dogodek.
- VIŠJA SILA
9.1 Prodajalec ne odgovarja za morebitne neizpolnitve ali zamude, ki jih povzroči višja sila, kot so na primer stavke, požari, poplave, potresi, neurja, nesreče, prometni zastoji, dejanja katere koli vladne oblasti, vojne, upori ali neredi, epidemije ali drugi nepredvidljivi dogodki. Prav tako prodajalec ne odgovarja za neuspehe ali zamude, ki jih povzroči pomanjkanje delovne sile, energije, surovin, proizvodnih zmogljivosti ali prevoza.
- SPREMENJENE OKOLIŠČINE
10.1 Ne glede na to, da sta pogodbeni stranki zavezani k izpolnjevanju pogodbenih obveznosti, se lahko prodajalec v razumnem roku po uveljavitvi te klavzule s kupcem pogaja o spremembi ustreznih pogodbenih pogojev, če dokaže, da:
- je nadaljnje izvajanje pogodbenih obveznosti zanj postalo pretirano oteženo zaradi dogodka, na katerega prodajalec nima vpliva (vključno, vendar ne omejeno, z zmanjšanjem njegovih proizvodnih zmogljivosti, itd.) in za katerega ni bilo mogoče pričakovati, da bi ga upošteval v času sklenitve pogodbe, in da
- se dogodku ali njegovim posledicam ni mogel izogniti ali jih odpraviti.
10.2 Če se prodajalec in kupec ne dogovorita o spremembi ustreznih pogodbenih pogojev, ima prodajalec pravico odpovedati to pogodbo.
- VAROVANJE ZAUPNOSTI
11.1 Zaupne podatke, ki izhajajo iz pogodbenega razmerja in pogodbene dokumentacije, bosta kupec in prodajalec varovala kot zaupne kot je to dogovorjeno v sporazumu o varovanju zaupnih informacij, ampak najmanj s skrbnostjo kot varujeta svoje zaupne informacije, in jih ne bosta razkrila tretjim osebam brez predhodnega pisnega soglasja druge stranke. Nobena stranka ne sme podatkov iz prejšnjega odstavka razkriti ali jih uporabljati za kakršenkoli namen, ki ni neposredno povezan z izvajanjem pravic in obveznosti iz pogodbe, brez predhodnega pisnega soglasja druge stranke.
11.2 Kot poslovna skrivnost se štejejo tudi skice, sheme, izračuni, navodila, spiski, dopisi, zapiski, pogodbene listine in drugi podatki v materializirani ali nematerializirani obliki.
- VELJAVNO PRAVO
12.1 V zvezi s sklenitvijo pogodbe, pogodbo, temi splošnimi prodajnimi pogoji ter vsemi morebitnimi spori, ki izhajajo iz pogodbe ali teh Splošnih prodajnih pogojev, se uporablja izključno pravo Republike Slovenije, pri čemer je izrecno izključena uporaba določil mednarodnega zasebnega prava in določil Konvencije ZN o pogodbah o mednarodni prodaji blaga (Dunajska konvencija o mednarodni prodaji blaga – CISG), skladno s katerim se bo pogodba in splošni prodajni pogoji tudi interpretirali. Ustrezne določbe slovenske zakonodaje in predpisov urejajo vse pravice in obveznosti pogodbenih strank, ki jih pogodbe ali ti Splošni prodajni pogoji izrecno ne opredeljujejo.
12.2 Spore bodo stranke poskušale rešiti po mirni poti. V kolikor pri tem ne bi bile uspešne, je za reševanje pristojno sodišče v Mariboru, Slovenija.
- KONČNE DOLOČBE
13.1 Morebitna neveljavnost posamezne določbe Splošnih pogojev ali pravnih poslov ne vpliva na veljavnost preostalih določb teh Splošnih pogojev in/ali pravnih poslov, v katere so vključeni ti Splošni prodajni pogoji.
13.2 Ti Splošni prodajni pogoji so napisani v slovenskem, nemškem in angleškem jeziku. V primeru nejasnosti ali neskladnosti se za razlago in tolmačenje uporabijo Splošni prodajni pogoji v slovenskem jeziku. V kolikor sta prodajalec in kupec iz različnih držav, bo komunikacija med njima potekala v angleškem ali nemškem jeziku, in sicer glede na dogovor med strankama oz. v skladu s prakso vzpostavljeno med strankama.
13.3 Splošni prodajni pogoji in vsakokratne spremembe pričnejo veljati z dnem objave na spletni strani prodajalca – www.impol.si. Splošni prodajni pogoji veljajo za nedoločen čas oz. do njihove spremembe. Kupec je dolžan pred sklepanjem pogodbe preveriti veljavnost Splošnih prodajnih pogojev in spremljati morebitne njihove spremembe na spletni strani prodajalca.
Datum objave na spletni strani: 24. 10. 2022
© Impol, d. o. o., vse pravice pridržane.
Verzija 6, veljavno od 22. 2. 2024
- Veljavnost:
Ti splošni nabavni pogoji (v nadaljevanju: Splošni pogoji) veljajo za vse pravne posle, ki jih sklenejo družbe iz skupine Impol (v nadaljevanju: naročnik) z dobavitelji, izvajalci oziroma prodajalci (v nadaljevanju: dobavitelj) za nabavo opreme, materiala, izdelkov ali storitev (v nadaljevanju: blago oziroma storitev). Ti Splošni pogoji so sestavni del vseh pravnih poslov sklenjenih med naročnikom in dobaviteljem. V primeru odstopanj med splošnimi pogoji in določbami v pogodbah, veljajo določbe v pogodbah.
Ti Splošni pogoji imajo prednost pred morebitnimi splošnimi in posebnimi pogoji dobavitelja oziroma jih izključujejo. Splošni in posebni pogoji dobavitelja zavezujejo naročnika le v primeru izrecnega pisnega dogovora.
Dobavitelj se lahko kadarkoli seznani s Splošnimi pogoji na spletni strani naročnika: www.impol.si.
- Sklenitev in sprememba pravnega posla:
Pravni posli in njihove spremembe morajo biti sklenjeni v pisni obliki. Morebitne ustne dogovore mora naročnik potrditi v pisni obliki, sicer ne veljajo.
Dobavitelj je dolžan naročniku pisno potrditi naročilo najkasneje v roku 7 dni po prejemu naročila. V kolikor dobavitelj ne potrdi naročila v navedenem roku, lahko naročnik odpove naročilo v nadaljnjih 7 dneh, sicer se šteje naročilo za sprejeto, čeprav dobavitelj ni pisno potrdil naročila.
- Cene:
Cene, navedene v posameznem pravnem poslu, so fiksne in obvezujoče ter jih ni mogoče spreminjati brez pisnega soglasja naročnika. V primeru dobave aluminija se cena določi v skladu z dogovorom in zadostuje, da pogodba določa le formulo za določitev oz. izračun cene in ne končne cene.
Če ni s posameznim pravnim poslom oz. pogodbo drugače dogovorjeno, velja cena pod pogoji klavzule DDP (Incoterms 2020).
- Dobavni rok in pogodbena kazen:
Dobavni rok je določen z vsakim posameznim pravnim poslom oziroma pogodbi. Dobavni rok je obvezujoč in ga je mogoče spremeniti le s pisnim soglasjem naročnika.
V primeru, da dobavitelj zaradi višje sile blaga ne more dobaviti v dogovorjenem roku, mora naročniku ponuditi nov dobavni rok. V kolikor naročniku nov dobavni rok ne ustreza, si naročnik pridružuje pravico naročilo preklicati delno ali v celoti ter zahtevati povrnitev morebiti nastalih stroškov in škode.
Delne dobave naročenega blaga so dovoljene samo s predhodnim pisnim soglasjem naročnika.
V primeru dobaviteljeve zamude pri dobavi blaga, ima naročnik po svoji lastni presoji pravico, da odstopi od pogodbe brez odpovednega roka ali da dobavitelju zaračuna pogodbeno kazen, ki znaša 0,5 % pogodbene vrednosti za vsak začet koledarski dan zamude, vendar ne več kot 10 % končne pogodbene vrednosti. Če je škoda, ki je naročniku nastala, večja od pogodbene kazni, ima naročnik pravico zahtevati tudi razliko do popolne odškodnine.
V primeru predčasne dobave, lahko naročnik zavrne prevzem.
- Pogodbena količina:
Dobave lahko odstopajo od pogodbeno dogovorjene količine za največ +/- 2 % pogodbeno dogovorjene količine.
- Fizični prevzem blaga:
Naročnik (razen družbe Rondal, d. o. o.) izvaja prevzem blaga na svojem sedežu od ponedeljka do četrtka med 6.00 in 15.00, vsak petek pa med 6.00 in 13.00; družba Rondal d. o. o. pa izvaja prevzeme blaga na svojem sedežu vsak dan od 6.00 do 14.00 ure.
Prevzemi ob sobotah, nedeljah in praznikih niso možni. Za vsako odstopanje od navedenih dni, je treba dobiti pisno soglasje naročnika.
- Embalaža in pakiranje:
Embalaža in/ali blago morata biti ekološko neoporečna v skladu s standardi, za kar dobavitelj pridobi ustrezno izjavo o skladnosti. Embalaža ne sme vsebovati težkih kovin in nevarnih snovi, koncentracija svinca, kadmija, živega srebra in šest valentnega kroma v embalaži ali embalažnem materialu ne sme presegati 0,01 % (m/m).
Na zahtevo naročnika je dobavitelj dolžan izdelati in predstaviti predlog embaliranja in etiketiranja, ki ga naročnik potrdi pred pričetkom dobav. Dobavitelj mora, če ni s strani naročnika drugače zahtevano, blago strokovno zapakirati in označiti. Odgovornost za poškodbe blaga zaradi napačne ali pomanjkljive embalaže v celoti nosi dobavitelj.
- Dokumentacija za prevzem:
Blago mora vedno spremljati s strani dobavitelja podpisana dobavnica ter certifikat o skladnosti z zahtevami naročnika in za dobavo surovine in materiala, pri katerem je za uporabo ključna kemijska sestava, tudi obvezno atest proizvajalca. V primeru, da je s posameznim pravnim poslom zahtevana še dodatna dokumentacija ali vzorci, mora biti le-ta izročena skupaj z blagom ob njegovem prevzemu.
- Fakturiranje in plačilni pogoji:
Fakturiranje se izvaja po posameznem pravnem poslu. Vsak račun mora biti izdan v skladu s pogoji vsakega posameznega pravnega posla ter mu mora biti priložena dobavnica, podpisana s strani odgovorne osebe naročnika, ki je blago/storitev prevzela. V primeru delnih dobav se lahko celotna faktura izstavi po izvedbi zadnje delne dobave.
Na računu mora biti navedena številka naročila.
V primeru, da je račun, ki ga dobavitelj pošlje naročniku, nepopoln ali napačen, ga naročnik zavrne in zahteva izstavitev novega, dobavitelj pa za tak zavrnjen račun naročniku ni upravičen zaračunati zamudnih obresti.
Kot običajen način plačila se šteje tudi pobot, asignacija, odstop terjatve, večstranski pobot ali drug podoben način plačila.
- Realizacija dobave – prehod tveganja:
Dobava, prevzem blaga in prehod nevarnost je odvisen od dogovorjene paritete (Incoterms 2020) v pravnem poslu.
V kolikor ni v posameznem pravnem poslu drugače dogovorjeno, se šteje, da je kraj dobave skladišče naročnika po pariteti DDP (Incoterms 2020). Izjemoma se lahko prevzem blaga izvede na drugi lokaciji, o čemer naročnik predhodno pisno obvesti dobavitelja.
- Kakovost:
Dobavitelj jamči za kakovost naročenega blaga. Dobavitelj prav tako jamči, da so vso dobavljeno blago in njegovi deli originalni in je dolžan naročeno blago dobaviti skladno s pogodbo in vso priloženo dokumentacijo (zlasti načrti in tehničnimi opisi blaga) ter v skladu z mednarodnimi, nacionalnimi in tehničnimi standardi. Blago mora imeti običajne lastnosti in lastnosti, za katere sta se stranki posebej dogovorili, ter mora ustrezati standardnim lastnostim dobaviteljevega blaga. Če je dobavitelju znano, za kakšen namen bo naročnik uporabljal blago, mora blago imeti tudi lastnosti za znano uporabo.
Dobavitelj ne sme brez predhodnega pisnega soglasja naročnika izvesti nobene spremembe na blagu oz. izdelku.
Dobavitelj mora imeti vzpostavljen sistem za prepoznavanje neskladnih proizvodov oz. blaga, in sicer tako, da se proizvodi oz. blago, ki ne izpolnjuje kakovostnih zahtev naročnik, ne dobavi naročniku. Dobavitelj mora imeti vzpostavljen tudi sistem za obvladovanje dokumentov, in sicer tako, da zagotovi uporabo zadnje veljavne tehnične specifikacije naročnika.
Dobavitelj mora zagotoviti, da se njegovi zaposleni zavedajo svoje odgovornosti za kakovost in skladnost blaga oz. storitev.
Naročnik lahko po predhodni najavi pri dobavitelju izvede pregled in presojo, ali so pri dobavitelju zagotovljeni vsi pogoji iz tehnične dokumentacije (PTP). V kolikor so v zvezi s tem pri dobavitelju ugotovljene nepravilnosti in jih dobavitelj tudi po opozorilu s strani naročnika ne odpravi, lahko naročnik odstopi od pogodbe.
Dobavitelj zagotovi dostop naročniku, svojim strankam in regulativnim organom do ustreznih območij objektov in do ustreznih dokumentiranih informacij, in sicer na vsaki ravni dobavne verige.
V primeru ugotovljenih neskladnosti dobavljenega proizvoda oz. blaga mora dobavitelj izpolniti ˝8D report˝ in nemudoma oz. v dogovorjenem roku izvesti korektivne ukrepe, akcije, ipd. za odpravo neskladnosti ter o izvedbi sproti obveščati naročnika.
Zaradi zagotavljanja kakovosti mora dobavitelj vzdrževati tudi sistem sledljivosti od surovine do izdelka.
11.a Posebne določbe za dobavitelje, ki izvajajo dodelave:
Dobavitelj, ki izvaja dodelave izdelkov glede na dogovorjeno dobavo izdelka med naročnikom in njegovim kupcem, je popolnoma odgovoren za dogovorjeno kvaliteto in skladnost dobavljenih izdelkov s specifikacijo, risbo, 3D modelom oziroma vzorcem in posebej zagotavlja, da dobavljeni izdelki, na katerih je bila izvedena dodelava, ne potrebujejo nobenega pregleda oz. verifikacije s strani naročnika. Dobavitelj je v celoti odgovoren za celoten nadzor kakovosti, preglede in meritve. Dobavitelj je dolžan izvesti meritve na pravilno kalibrirani opremi. Dobavitelj se zavezuje zagotoviti v dokaz izvajanja dogovorjenih procesov, postopkov obvladovanja kakovosti in dela po dogovorjenih specifikacijah, potrebno dokumentacijo na voljo v kraju in času izvajanja ustreznih proizvodnih in/ali nadzornih dejavnosti.
Pred začetkom proizvodnje in dobave izdelkov dobavitelj pošlje naročniku brezplačno enega ali več vzorcev izdelka, katerega skladnost s kakovostnimi zahtevami mora naročnik pisno potrditi dobavitelju.
V okviru pregleda blaga je naročnik dolžan opraviti pregled prejetih izdelkov samo zaradi očitnih napak, transportnih poškodb in količinskega / identifikacijskega preverjanja na podlagi dobavnih dokumentov. Naročnik bo obvestil dobavitelja o pomanjkljivostih iz prejšnjega stavka v dveh mesecih od odkritja.
Dobavitelj se zavezuje, da bo naročnika pisno obvestil o vseh možnih spremembah projekta, konstrukcije, materialov, specifikacij, proizvodnih procesov ipd., ki lahko vplivajo na kakovost izdelkov oz. njihovo uporabnost. Pred pričetkom proizvodnje in dobave skladno s spremembami, mora dobavitelj naročniku brezplačno posredovati nov vzorec, naročnik pa mora dobavitelju pisno potrditi skladnost vzorca s kakovostnimi zahtevami.
Če se ugotovi, da dobavljeni izdelki niso v skladu s specifikacijo, risbo, 3D modelom oziroma vzorcem in dobavitelj ne zagotovi ali ne izvede ustreznih dejavnosti za zagotovitev skladnosti v razumnem roku, lahko naročnik sam oziroma z izvajalci po njegovem izboru pregleda, prebere ali ponovno obdela zgoraj omenjene izdelke in ima pravico zaračunati dobavitelju vse nastale povezane stroške. Prav tako ima naročnik pravico, da od dobavitelja zahteva, da izvede ustrezne preglede, prebiranje in predelave izdelkov, ki niso skladni, vključno z izdelki, ki so že na zalogi, vendar je njihova dobava ustavljena.
Ne glede na druge določbe, dobavitelj jamči za kakovost izdelka vse do poteka veljavnosti kakršnegakoli jamstva za končne kupce blaga ali izdelkov, v katere je dobavljen izdelek vgrajen, če je ta rok krajši, pa pet let od datuma dobave. Dobavitelj se zavezuje povrniti vso škodo naročniku v primeru, da bi do povrnitve takšne škode v tem obdobju bil od naročnika upravičen nekdo tretji zaradi dobave neskladnega izdelka s strani dobavitelja.
- Reklamacije količin in kakovosti:
Naročnik se obveže, da bo reklamiral prejeto količino takoj ob prevzemu, vendar najkasneje v roku 5 delovnih dni po prevzemu, neustrezno kvaliteto pa takoj ob ugotovitvi, vendar najkasneje v roku 6-ih mesecev po prevzemu. Dobavitelj mora vsako napako po prejeti reklamaciji odpraviti najkasneje v roku 30 dni po prejemu reklamacije ali v krajšem roku, če je tako posebej dogovorjeno med dobaviteljem in naročnikom, ter naročniku povrnitvi morebitno škodo (npr. strošek zastoja proizvodnje, škarta, itn.). Vse stroške v zvezi z reklamacijo, še posebej stroške vračila blaga dobavitelju, stroške obravnavanja reklamacije, pregledov in testiranj ter stroške dobave ustreznega blaga nosi dobavitelj.
Naročnik si pridržuje pravico, da ob nedejavnosti dobavitelja ali v nujnih primerih ugotovljene pomanjkljivosti odpravi sam ali s pomočjo tretje osebe. S tem povezane stroške v celoti nosi dobavitelj.
- Skladnost z zakonodajo:
Dobavitelj jamči, da dobavljeno blago oz. storitev ustreza vsem zakonskim zahtevam, ki urejajo kakovost in varnost blaga oz. storitve.
- Trajnostni razvoj
Dobavitelj zagotavlja, da v svojem poslovanju deluje etično ter prepoznava pomen poštenja in integritete pri poslovanju. Pri poslovanju upošteva določbe Kodeksa ravnanja dobaviteljev Skupine Impol ter smiselno upošteva določbe Kodeksa poslovnih ravnanj skupine Impol, Politike trajnostnega razvoja skupine Impol in Politike skupine Impol, ki so dostopne na spletni strani www.impol.si.
Dobavitelj zagotavlja, da spoštuje vse pravne predpise, vključno s konkurenčnim pravom.
Dobavitelj zagotavlja, da pri poslovanju ne dopušča nobene korupcije in podkupovanja ali kakršnihkoli drugih nezakonitih praks na področju poslovanja. Pri svojem delovanju ne sme zahtevati, prejeti, ponuditi ali dodeliti nobene neupravičene koristi, če je v nasprotju z moralnimi normami ali katerekoli druge ugodnosti.
Dobavitelj v zvezi z zbiranjem in obdelavo osebnih podatkov deluje skladno z relevantno zakonodajo na področju varstva osebnih podatkov, kjer je primerno, skladno z UREDBO (EU) 2016/679 EVROPSKEGA PARLAMENTA IN SVETA z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (GDPR), z namenom varovanja zasebnosti posameznikov.
Dobavitelj spoštuje veljavne socialne in delovno pravne predpise, vključno z mednarodnimi standardi na področju dela in Splošno deklaracijo človekovih pravic ter se ne izogiba zagotavljanju pravic zaposlenim s sklepanjem drugačnih oblik dela, ki pomenijo prikrito zaposlitev; še zlasti pa:
- da poskrbi, da so njegovi zaposleni in kandidati za zaposlitev zaščiteni pred diskriminacijo, spolnim in drugim nadlegovanjem in trpinčenjem na delovnem mestu,
- da zagotavlja, da sta vstop v zaposlitev in izstop iz zaposlitve prostovoljna ter da se ne poslužuje nobenih oblik prisilnega dela in otroškega dela,
- da spoštuje pravico do sindikalne svobode in kolektivnega pogajanja,
- da zaposlenim zagotavlja plačilo za delo, skladno z mednarodnimi standardi, veljavno zakonodajo in kolektivnimi pogodbami,
- zagotavlja, da je delovni čas zaposlenih skladen z mednarodnimi standardi, veljavno zakonodajo in kolektivnimi pogodbami,
- zagotavlja higienske delovne razmere,
- da zagotavlja varno in zdravo delovno okolje za zaposlene, pogodbenike in obiskovalce ter sprejema ukrepe za varno in zdravo delo, skladno z veljavno zakonodajo ter relevantnimi standardi,
- da ravna družbeno odgovorno.
Prav tako se zavezuje k odgovorni rabi virov z namenom ohranjanja narave in okolja ter v skladu z načeli pravic prihodnjih generacij ter pri svojih ravnanjih upošteva veljavno zakonodajo in relevantne standarde na področju varstva okolja. Dobavitelj se zavezuje, da bo zmanjševal vplive svojih izdelkov in storitev na okolje skozi njihov celotni življenjski cikel.
Dobavitelja seznanjamo, da je energetska učinkovitost eden izmed kriterijev za nabavo opreme ali storitev, ki imajo pomemben vpliv na učinkovito rabo energije.
- Odstop od pogodbe:
V primeru, da dobavitelj brez krivde naročnika odstopi od pogodbe in razlog za odstop od pogodbe ni višja sila (stečaj, naravne katastrofe), je dolžan naročniku povrniti vse stroške za kritni nakup. V primeru odstopa od pogodbe za dobavo aluminija pa mora dobavitelj povrniti naročniku tudi razliko med pogodbeno LME-ceno in tržno LME-ceno na dan odstopa od pogodbe, če je le-ta na dan odstopa od pogodbe višja od pogodbene LME cene.
Dobavitelj je prav tako dolžan povrniti naročniku vso škodo, nastalo naročniku zaradi odstopa od pogodbe.
Naročnik lahko odstopi od pogodbe brez odpovednega roka v naslednjih primerih:
- če dobavitelj zamuja z dobavo blaga,
- če dobavljeno blago nima dogovorjene kakovosti oz. ima stvarne napake, dobavitelj pa le-teh ne odpravi v roku 30 dni po prejemu reklamacije oz. v krajšem roku, ki je posebej dogovorjen med naročnikom in dobaviteljem,
- če je očitno, da dobavitelj ne bo mogel pravočasno izpolniti svojih obveznosti,
- če dobavitelj v danem roku ne odpravi ugotovljenih nepravilnosti glede na določbo 23. točke teh splošnih pogojev.
- Prenos pogodbe in odstop terjatev:
Dobavitelj ima pravico prenesti ali odstopiti pravni posel in/ali katerokoli pravico, vključno s terjatvami in obveznostmi po pravnem poslu, na tretjega pod pogojem, če pridobi predhodno pisno soglasje naročnika.
- Splošni pogoji dela pri storitvah:
Z izvajanjem del se lahko prične šele po predhodnem dogovoru z odgovornim vodjem procesa pri naročniku. Izvajalec je dolžan upoštevati zakonodajo v državi sedeža naročnika in vsa navodila prejeta s strani naročnika. Dela lahko opravljajo le za to usposobljeni zaposleni pri izvajalcu ali ustrezno usposobljeni podizvajalci.
- Zdravje in varnost pri delu:
Za varnost in zdravje pri delu delavcev, ki delajo za izvajalca storitve za naročnika na katerikoli podlagi, je v celoti odgovoren izvajalec storitve. Izvajalec storitev je dolžan pred pričetkom izvajanja del določiti delavca za zagotovitev varnosti svojih delavcev in naročniku posredovati izpolnjeno in podpisano Izjavo o izpolnjevanju obveznosti na področju varnosti in zdravja pri delu (obr-1176), ki je priloga k tej pogodbi. Izvajalec se obvezuje, da bo ves čas trajanja pogodbe spoštoval vse določbe zakona o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1), upošteval načela varnega dela ter uporabljal ustrezna zaščitna sredstva. Izvajalec mora ustrezno zaščititi in označiti območje dela. Pri izvajanju del na višini mora izvajalec preprečiti gibanje oseb pod območjem dela, področje ustrezno zavarovati in označiti ter zagotoviti varno dviganje in prenašanje bremen. Po opravljenem delu mora izvajalec odstraniti vse oznake, očistiti področje, namestiti funkcionalne varnostne naprave in varovala. V primeru posega v električne naprave mora zapreti in zakleniti vrata stikalnih naprav. V primeru, da se izvaja delo izvajalca storitve na skupnem delovišču, izvajalec storitve skupaj z ostalimi izvajalci del na skupnem delovišču podpiše Pisni sporazum o skupnih ukrepih za zagotavljanje varnosti in zdravja pri delu na skupnem delovišču, katerega predlog je objavljen na spletni strani www.impol.si. S skupnimi ukrepi in varnostnim načrtom izvajalec storitve seznani svoje delavce. Za vse navedene obveznosti je odgovoren izvajalec del, naročnik zanje ne prevzema nobene odgovornosti.
- Področje varstva okolja:
Dobavitelj zagotavlja, da dobavljeno blago ustreza vsem predpisom s področja varstva okolja in zdravja, veljavnimi v EU in ZDA.
Dobavitelj odškodninsko odgovarja za morebitno škodo, ki bi kakorkoli nastala naročniku zaradi ekološko spornega dobavljenega blaga ali zaradi neustrezne oziroma neprimerne embalaže.
Dobavitelji se zavezuje, da bo pri dobavi spoštoval zahteve UREDBE (ES) št. 1907/2006 EVROPSKEGA PARLAMENTA IN SVETA z dne 18. decembra 2006 o registraciji, evalvaciji, avtorizaciji in omejevanju kemikalij (REACH) in UREDBE (ES) št. 1272/2008 EVROPSKEGA PARLAMENTA IN SVETA z dne 16. decembra 2008 o razvrščanju, označevanju in pakiranju snovi ter zmesi, o spremembi in razveljavitvi direktiv 67/548/EGS in 1999/45/ES ter spremembi Uredbe (ES) št. 1907/2006 (Uredba CLP). Dobavitelj se zavezuje, da bo ob vsaki prvi dobavi in ob vsaki morebitni spremembi, kjer je to primerno, naročniku dostavil varnostni list v slovenskem jeziku, izdan v skladu z Uredbo REACH in Uredbo CLP. Dobavitelj se prav tako zaveže, da bo ob vsaki prvi dobavi in ob vsaki morebitni spremembi naročniku dostavil tehnični list oz. tehnično navodilo v slovenskem jeziku, ki vsebuje podatke o uporabi in pripravi dobavljene nevarne snovi oz. kemikalije. Dobavitelj se zavezuje, da bo, kjer je to potrebno, predhodno registriral vse kemikalije ali kemične snovi.
Dobavitelj zagotavlja, da dobavljeno blago ne vsebuje konfliktnih mineralov – zlato, kositer, tantal in volfram, ki izvirajo z območij, prizadetih zaradi konfliktov, in območij z visokim tveganjem.
Vse odpadke, ki nastanejo pri izvajanju del, mora izvajalec zbrati in odstraniti v skladu z veljavno zakonodajo.
Onesnažene vode je prepovedano spuščati v odtoke, z njimi se ravna enako kot z odpadki.
Izvajalec je dolžan varno uporabljati nevarne snovi in preprečiti morebitne nesreče.
- Intelektualna lastnina in poslovna skrivnost:
Dobavitelj je dolžan zaščititi naročnika proti zahtevkom tretjih oseb, ki bi jih te osebe uveljavljale v zvezi s predmetom naročila dobavljenim s strani dobavitelja zaradi kršitve pravic industrijske lastnine (patent, model, licenca, znamka) in v morebitnem sporu varovati njegove interese in mu povrniti vso nastalo škodo (stroški pred pravdo, pravdni stroški, obveznost plačila odškodnine, ki bi jo moral plačati naročnik, ipd.).
Dobavitelj je dolžan kot poslovno skrivnost varovati vse podatke in listine, ki mu jih je posredoval naročnik za izvršitev posla. Vsa dokumentacija (risbe, tehnična dokumentacija, načrti vključno z modeli in vzorci, šablonami, ipd.), ki jo je prejel dobavitelj od naročnika, ostanejo v lasti naročnika. Na zahtevo naročnika je dobavitelj navedeno dokumentacijo dolžan vrniti naročniku. Navedene dokumentacije ni dovoljeno posredovati ali jo razmnoževati ter jo je dopustno uporabljati le z namenom realizacije dogovorjenega posla. Za varstvo poslovne skrivnosti se poleg teh splošnih nabavnih pogojev uporablja tudi sporazum o varovanju zaupnih informacij. V primeru neskladja med splošnimi pogoji in sporazumom, se uporabljajo določbe slednjega.
- Hramba dokumentacije:
Dobavitelj je dolžan vso dokumentacijo v zvezi s pravnim poslom z naročnikom ter v zvezi z dobavljenim blagom naročniku hraniti še 25 let od dobave blage, če ni posebej določeno drugače.
- Podizvajalci
Dobavitelj se zavezuje, da bo vse zahteve in obveznosti, ki izhajajo iz teh Splošnih pogojev in pravnega posla, sklenjenega med njim in naročnikom, prenesel tudi na svoje podizvajalce.
- Presoja skladnosti poslovanja:
Dobavitelj se zavezuje, da bo naročniku po predhodni najavi omogočil izvedbo presoje skladnosti poslovanja s strani neodvisnega zunanjega podjetja. Presoja skladnosti poslovanja zajema med drugim tudi presojo skladnosti informacijske varnosti dobavitelja.
V primeru ugotovljenih nepravilnosti bo naročnik dobavitelja pozval k odpravi navedenih nepravilnosti v določenem roku, ki se določi glede na okoliščine posameznega primera. V primeru, da tudi po poteku roka za odpravo nepravilnosti dobavitelj ne izkaže skladnosti poslovanja, lahko naročnik odstopi od pogodbe.
- Pravo in pristojno sodišče:
Pogodbeni stranki (naročnik in dobavitelj) bosta vse spore poskušali rešiti sporazumno. Če pa to ne bo mogoče, je za reševanje sporov med strankama pristojno stvarno pristojno sodišče po sedežu naročnika.
V pravnih poslih z mednarodnim elementom je pravo, ki je merodajno za urejanje razmerja med naročnikom in dobaviteljem, pravo države, v kateri ima sedež naročnik, pri čemer je izrecno izključena uporaba določil mednarodnega zasebnega prava in določil Konvencije ZN o pogodbah o mednarodni prodaji blaga (Dunajska konvencija o mednarodni prodaji blaga – CISG).
- Končne določbe:
Morebitna neveljavnost posamezne določbe Splošnih pogojev ali pravnih poslov ne vpliva na veljavnost preostalih določb teh Splošnih pogojev in/ali pravnih poslov, v katere so vključeni ti Splošni pogoji.
Ti Splošni pogoji so napisani v slovenskem, hrvaškem, srbskem in angleškem jeziku. V primeru nejasnosti ali neskladnosti se za razlago in tolmačenje uporabijo Splošni pogoji v slovenskem jeziku.
Splošni pogoji in vsakokratne spremembe pričnejo veljati z dnem objave na spletni strani naročnika – www.impol.si. Splošni pogoji veljajo za nedoločen čas oz. do njihove spremembe. Dobavitelj je dolžan pred sklepanjem pogodbe preveriti veljavnost Splošnih pogojev in spremljati morebitne njihove spremembe na spletni strani naročnika.
Datum objave na spletni strani: 22. februar 2024
Kodeks ravnanja za dobavitelje najdete v prilogi.
Tehnično prevzemni pogoji
Sekundarni aluminij (scrap) se uporablja kot surovina za proizvodnjo gnetnih aluminijevih zlitin. Nastal je kot posledica zbiranja in/ali obnavljanja naslednjih tipov aluminija:
- Industrijski odpadni aluminij, ki nastaja pri različnih stopnjah predelave v aluminijeve polizdelke ali končne izdelke.
- Sekundarni odpadni aluminij, ki nastane iz izdelkov po uporabi.
- Sekundarni pretaljeni ingoti/klobuki, ki nastanejo pri pretaljevanju odpadkov z znano kemijsko sestavo.
Tehnično prevzemni pogoji specificirajo zahteve in smernice za posamezne vrste scrapa, ki so specificirane v standardih EN 1780-1 do 1780-3 in EN 13920-1 do 13920-16, izdani leta 2002/2004. Dostopni so v priloženi datoteki.
Omejitev odgovornosti
To spletno mesto je bilo oblikovano z namenom omogočiti splošno informacijo o Skupini Impol. Vsebine spletnega mesta so informativnega značaja. Skupina Impol ne prevzema nikakršne odgovornosti za točnost in popolnost objavljenih podatkov ali za kakršno koli škodo, ki bi bila uporabniku spletnega mesta povzročena kot posledica uporabe informacij na spletnem mestu.
Pridržujemo si pravico, da uporabnike napotimo na druge strani svetovnega spleta in ne prevzemamo nikakršne odgovornosti za njihovo vsebino.
Skupina Impol bo z vzdrževanjem vsebin spletnega mesta skušal zagotavljati točnost in ažurnost podatkov, vendar ne jamčimo in ne prevzemamo odgovornosti za njihovo točnost ter celovitost. Vsi uporabniki objavljeno vsebino uporabljajo na lastno odgovornost.
Skupina Impol si pridržuje pravico do spreminjanja, dodajanja ali odstranitve spletnih strani (v celoti ali delno) brez predhodnega opozorila in ne prevzemamo odgovornosti za kakršne koli posledice takšnih sprememb.
Avtorske pravice
Vse informacije in podobe na spletnem mestu so predmet avtorske zaščite ter drugih oblik zaščite intelektualne lastnine.
Reproducira se jih lahko izključno v nekomercialne namene, pri čemer se morajo ohraniti tudi vsa navedena opozorila o avtorskih ali drugih pravicah. Na vsaki reprodukciji (kopiranje, reprodukcija, objava, prenos) mora biti kot vir naveden Skupina Impol.
Varovanje zasebnosti
Skupina Impol se zavezuje, da bo varovala zaupnost osebnih podatkov uporabnikov spletnega mesta. Zbrane podatke bomo uporabili izključno za izboljšanje uporabe spletnega mesta ter v namene, za katere jih bodo posredovali uporabniki spletnega mesta. Osebnih podatkov in kontaktnih informacij ne bomo uporabljali v druge namene ter jih brez izrecnega dovoljenja uporabnika spletnega mesta ne bomo razkrili tretjim strankam.
Storili bomo vse, da vaše osebne podatke zaščitimo pred kakršnimi koli kršitvami in zlorabami.
1 Politika zasebnosti
Politika zasebnosti je pripravljena v skladu z Uredbo EU 2016/679 Evropskega parlamenta o varstvu osebnih podatkov (v nadaljevanju: Uredba) in v skladu z vsakokrat veljavnim Zakonom o varstvu osebnih podatkov (v nadaljevanju: ZVOP-2).
V tem obvestilu so na voljo informacije o tem, kako obdelujemo vaše podatke, ki jih pridobivamo v povezavi s spletno stranjo www.impol.si
Kadar se na naši spletni strani naročite na naše e-novice ali nam pošljete e-pismo (po kontaktnem obrazcu), nam posredujete svoje osebne podatke. S tem ko nam jih posredujete, se strinjate z načinom obdelave osebnih podatkov, kot je opisan v tej politiki zasebnosti.
Svoje soglasje lahko vselej prekličete, prav tako pa lahko uveljavljate druge pravice, ki vam pripadajo kot posamezniku, na katerega se osebni podatki nanašajo.
Cenimo zaupanje, ki nam ga izkazujete, s tem da nam zaupate svoje osebne podatke, zato se kot upravljavec podatkov skupaj z našimi poslovnimi partnerji zavezujemo, da bomo vse vaše osebne podatke hranili na varnem mestu in jih ustrezno varovali v skladu z veljavnimi predpisi. Zaupane podatke bomo uporabljali izključno za namene, navedene v tem dokumentu, in jih v nobenem primeru ne bomo delili z nepooblaščenimi osebami. Vaši osebni podatki se lahko obdelujejo za druge namene le, če za takšno obdelavo podate izrecno soglasje. V takem primeru imate vedno pravico soglasje kadarkoli preklicati, na kar boste opozorjeni že pri pridobivanju soglasja.
1.1 Obdelava osebnih podatkov
To spletno stran upravlja družba Impol 2000, d. d., Partizanska cesta 38, 2310 Slovenska Bistrica, telefonska številka: 02 845 3 100, e-pošta: Prikaži e-naslov
Področje varstva osebnih podatkov upravlja družba Kadring, d. o. o., Partizanska 38, 2310 Slovenska Bistrica.
Odgovorna oseba za varstvo osebnih podatkov: Alja Podlesnik, telefonska številka: 041 238 982, e-pošta: alja.podlesnik@kadring.si ali data.protection@impol.si.
Določene obdelave osebnih podatkov se lahko prenesejo na druge obdelovalce. Vsak obdelovalec je zavezan k varovanju osebnih podatkov v skladu z Uredbo in veljavno .
1.2 Vaše pravice
Prosimo, preberite, kakšne so vaše pravice posameznika, na katerega se osebni podatki nanašajo, v skladu s Splošno uredbo o varstvu podatkov. V skladu z Uredbo in pod pogoji, ki so tam določeni imate naslednje pravice:
- Pravica do pozabe (znana tudi kot »izbris podatkov«): Če ne želite več, da se vaši osebni podatki obdelujejo, ob pogoju, da ni zakonitih razlogov za nadaljnjo hrambo, lahko od upravljavca podatkov zahtevate, da se osebni podatki izbrišejo in se torej prenehajo obdelovati.
- Pravica do dostopa: Od upravljavca podatkov lahko zahtevate informacijo o tem, ali se vaši osebni podatki obdelujejo ali ne, kateri podatki se obdelujejo in kje ter za katere namene se ti podatki obdelujejo.
- Pravica do prenosljivosti osebnih podatkov: Od upravljavca podatkov lahko zahtevate osebne podatke, ki se nanašajo na vas, če bi jih želeli prenesti k drugemu upravljavcu podatkov.
- Pravica do popravka: Od upravljavca podatkov lahko zahtevate popravek nepravilnih osebnih podatkov, ki se nanašajo na vas.
- Pravica do pritožbo: Posameznik, na katerega se podatki nanašajo, ima pravico vložiti pritožbo pri nadzornem organu.
- Pravica preklicati soglasje: Preklic soglasja mora biti enako preprost kot podaja soglasja.
Posameznik lahko svoje pravice pri upravljavcu uveljavlja na podlagi pisne zahteve, ki jo posreduje osebno, po pošti oziroma po elektronski pošti alja.podlesnik@kadring.si ali data.protection@impol.si, razen pravice do preklica soglasja, ki se poda na način kot je opisan pri posamični zbirki podatkov.
Posameznik ima pravico vložiti pritožbo glede obdelave osebnih podatkov pri Informacijskem pooblaščencu Republike Slovenije, Zaloška 59, 1000 Ljubljana, www.ip-rs.si, e-pošta: gp.ip@ip-rs.si.
1.3 Prijava na e-novice
Obiskovalci spletnega mesta imajo možnost, da se naročijo na naše e-novice, tako da izpolnijo obrazec prijava newsletter (Obrazec je vdelan v pojavnem oknu.)
E-novice se pošiljajo s platforme MailChimp, ki zagotavlja visoko raven zaščite osebnih podatkov in varnosti. Več o varovanju osebnih podatkov na platformi MailChimp »
- Katere podatke zbiramo: Zbiramo osebne podatke, ki jih vpišete v polja obrazca za prijavo na naše e-novice (e-naslov, ime in priimek). Te podatke lahko naknadno urejate na povezavi, ki jo najdete na dnu vsakega e-obvestila.
Kadar se odzovete na prejeto e-obvestilo, se lahko zabeležijo tudi podatki o vaši napravi in odzivu na prejeto e-obvestilo (ogled sporočila, kliki na povezave). MailChimp za zbiranje teh podatkov uporablja piškotke in druge sledilne tehnologije. Več o MailChimpovih piškotkih »
- Namen zbiranja podatkov: Podatke zbiramo in obdelujemo z namenom pošiljanja e-novic. Analiza podatkov o vašem odzivu (odpiranje in kliki) nam pomaga, da lahko njihovo vsebino prilagodimo vašim preferencam.
- Koliko časa hranimo podatke: Podatke hranimo, dokler vas naše e-novice zanimajo. Ko se odjavite s seznama prejemnikov e-novic, se vaši podatki izbrišejo.
- Kako lahko soglasje prekličete: Če si premislite ali ne želite več prejemati naših e-novic, se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo, ki jo najdete na dnu vsakega našega e-obvestila, ali tako, da nam pišete po kontaktnem obrazcu.
- Katere so vaše druge pravice: Imate pravico do kopije podatkov (pravica dostopa do osebnih podatkov) in druge temeljne pravice na področju varovanja osebnih podatkov, kot so pravica do dostopa, popravka, izbrisa, omejitve in ugovora (gl. celotni seznam pravic).
- S kom delimo podatke: Vaši osebni podatki so shranjeni na strežniku, ki ga upravlja MailChimp – ponudnik storitve razpošiljanja e-obvestil, ki je naš pooblaščeni obdelovalec podatkov. MailChimp zbira in obdeluje podatke v našem imenu in skladno z našimi navodili. Kot upravljavec podatkov imamo ves čas popoln nadzor nad podatkovno zbirko, dostopom, urejanjem in izbrisom podatkov. Hranjenje podatkov na MailChimpovem strežniku je urejeno s pogodbo, sklenjeno z MailChimpom.
Vaših osebnih podatkov ne delimo z nobenimi nepooblaščenimi tretjimi osebami.
1.4 E-pošta, poslana po kontaktnem obrazcu
Obiskovalci tega spletnega mesta imajo možnost, da nam pošljejo e-pismo po kontaktnem obrazcu, objavljenem na strani www.impol.si/kontakti
- Katere podatke zbiramo: Prejmemo osebne podatke (ime in priimek, e-naslov), ki jih vnesete v polja kontaktnega obrazca. Da vam lahko odgovorimo, morate vnesti svoj veljavni e-naslov. Ime in priimek je zahtevan, da vemo, s kom komuniciramo.
- Namen zbiranja podatkov: Vaše podatke uporabljamo zgolj zato, da se lahko odzovemo na vaše e-pismo.
- Koliko časa hranimo podatke: Vaše e-pismo hranimo v e-poštnem arhivu, in sicer za nedoločen čas, razen če zahtevate izbris.
- Kako lahko soglasje prekličete: Izbris osebnih podatkov lahko zahtevate tako, da nam pišete po kontaktnem obrazcu. Vaše podatke bomo trajno izbrisali iz naše podatkovne zbirke.
- Katere so vaše druge pravice: Imate pravico do kopije podatkov (pravica dostopa do osebnih podatkov) in druge temeljne pravice na področju varovanja osebnih podatkov, kot so pravica do dostopa, popravka, izbrisa, omejitve in ugovora (gl. celotni seznam pravic).
- S kom delimo podatke: Vaših osebnih podatkov ne delimo z nobenimi nepooblaščenimi tretjimi osebami.
1.5 Piškotki
Glej zavihek Obvestilo o piškotkih (www.impol.si/pravna-obvestila).
1.6 Nagradne igre
Občasno lahko organiziramo nagradna žrebanja s praktičnimi nagradami, npr. za sledilce na Facebooku.
- Katere podatke zbiramo: V primeru, da ste izžrebani, vas prosimo za podatke, potrebne za dostavo nagrade (ime in priimek ter poštni naslov ali telefonsko številko).
- Namen zbiranja podatkov: Vaše podatke uporabljamo zgolj za nemoteno izročitev nagrade.
- Koliko časa hranimo podatke: Vaše podatke hranimo za določeno časovno obdobje v skladu z zakonskimi določbami.
- Kako lahko soglasje prekličete: Izbris osebnih podatkov lahko zahtevate tako, da nam pišete po kontaktnem obrazcu. Vaše podatke bomo trajno izbrisali iz naše podatkovne zbirke, razen če je njihovo hranjenje za določeno časovno obdobje obvezno zaradi zadostitve drugim zakonskim predpisom.
- Katere so vaše druge pravice: Imate pravico do kopije podatkov (pravica dostopa do osebnih podatkov) in druge temeljne pravice na področju varovanja osebnih podatkov, kot so pravica do dostopa, popravka, izbrisa, omejitve in ugovora (gl. celotni seznam pravic).
- S kom delimo podatke: Vaših osebnih podatkov ne delimo z nobenimi nepooblaščenimi tretjimi osebami.
Uporabniki osebnih podatkov so zaposleni pri upravljavcu in obdelovalci, ki podatke obdelujejo samo v okviru svojih delovnih obveznostmi, skladno s pooblastili.
Osebni podatki se lahko posredujejo tretjim osebam samo, če obstaja za to ustrezna pravna podlaga.
1.7 Varstvo osebnih podatkov
Upravljavec zagotavlja varstvo osebnih podatkov v skladu z Uredbo in veljavno zakonodajo na področju varstva osebnih podatkov.
Pri tem upravljavec zagotavlja organizacijske, tehnične in druge ustrezne postopke in ukrepe, ki preprečujejo nepooblaščeno uporabo, spremembo, uničenje ali izgubo ter ostalo nepooblaščeno obdelavo osebnih podatkov. Postopke in ukrepe podrobneje določa pravilnik o varstvu osebnih podatkov, sprejet pri upravljavcu.
Upravljavec se ne poslužuje avtomatiziranega sprejemanja odločitev.
1.8 Videonadzor
Na območju industrijske cone Impol in dislociranih enotah se lahko izvaja videonadzor z namenom varovanja ljudi in premoženja ter nadzorom nad vstopom in izstopom. Videonadzor se izvaja v skladu z vsakokrat veljavno zakonodajo in internimi akti, ki urejajo področje varovanja osebnih podatkov in videonadzora.
Po celotnem varovanem območju so na vseh vhodih v nadzorovano območje nameščene obvestilne table, ki vsebujejo najmanj naslednje informacije:
- pisno in grafično opisano dejstvo, da se izvaja videonadzor,
- navedbo namenov obdelave podatkov, navedbo upravljavca videonadzornega sistema in naslov kontaktne elektronske pošte,
- QR kodo s povezavo na spletni naslov, kjer so posameznikom dostopne dodatne informacije o izvajanju videonadzora.
V zvezi z izvajanjem videonadzora so za posameznike pomembne tudi informacije, podane v nadaljevanju.
Upravljavec videonadzornega sistema: družba Impol Infrastruktura, d. o. o., Partizanska ulica 38, 2310 Slovenska Bistrica, matična številka: 2239426000, ki jo zastopa direktor Rafko Atelšek, e-pošta: videonadzor@impol.si.
Odgovorna oseba za varstvo osebnih podatkov: Alja Podlesnik, telefonska številka: 041 238 982, e-pošta: alja.podlesnik@kadring.si ali data.protection@impol.si.
Namen izvajanja videonadzora: varovanje ljudi in premoženja, nadzor vstopa in izstopa, varovanje poslovnih skrivnosti in tajnih podatkov.
Pravna podlaga za izvajanje videonadzora: zakonska podlaga, zakoniti interes upravljavcev.
Uporabniki osebnih podatkov: poslovodne osebe in pooblaščene osebe upravljavcev, pooblaščene osebe pri pogodbenih obdelovalcih.
Posebni vplivi obdelave osebnih podatkov: spremljanje dogajanja pred kamerami (živa slika), izvoz in pregled posnetkov v utemeljenih primerih skladno z zakonodajo, posredovanje posnetkov pristojnim organom na podlagi upravičene in zakonite pravne podlage.
Neobičajne nadaljnje obdelave osebnih podatkov načeloma niso predvidene. Dostop do osebnih podatkov ni dovoljen nepooblaščenih osebam. Osebni podatki se ne posredujejo subjektom v tretje države, razen če za to obstaja posebej izkazana pravna podlaga za vsak posamezni primer, ki se presoja skladno z zakonodajo.
Pravice posameznikov: pravica zahtevati dostop do osebnih podatkov, popravek ali izbris osebnih podatkov ali omejitev obdelave, pravica do ugovora obdelavi, pravica do prenosljivosti podatkov. Pravice je mogoče pri odgovorni osebi za varstvo osebnih podatkov.
Hramba posnetkov: v skladu z zakonodajo in internimi akti.
1.9 Končne določbe
Obvestilo o varstvu osebnih podatkov se objavi na spletni strani in hrani na vseh mestih, kjer se pridobivajo osebni podatki posameznika, da se z njim seznanijo posamezniki v primeru pridobivanja osebnih podatkov.
SPLOŠNE DOLOČBE
- člen
(1) Organizator nagradne igre je Impol 2000, d. d., Partizanska ulica 38, 2310 Slovenska Bistrica (v nadaljevanju organizator), ki v lahko sodelovanju s katero drugo povezano družbo v skupini Impol podeljuje nagrado (v nadaljevanju soorganizator).
(2) Obdobje trajanja posamezne nagradne igre in podrobnejši pogoji sodelovanja v nagradni igri so objavljeni v razpisu za vsako posamezno nagradno igro posebej.
POGOJI SODELOVANJA
- člen
(1) V nagradni igri lahko sodelujejo polnoletne fizične osebe. Osebe, mlajše od 18 let, lahko v nagradni igri sodelujejo ob pisnem soglasju staršev ali zakonitih zastopnikov. V kolikor so pogoji sodelovanja za posamezno nagradno igro drugačni od navedenih, je to določeno v razpisu za posamezno nagradno igro.
(2) S sodelovanjem v nagradni igri se šteje, da udeleženec sprejema te splošne pogoje sodelovanja v nagradni igri in dodatne pogoje, ki so objavljeni na socialnem omrežju skupine Impol oz. na spletni strani Impol (www.impol.si).
(3) Sodelovanje v nagradni igri ni pogojeno z nakupom in ga organizator ne zaračunava.
(4) Udeleženci nagradne igre sami krijejo vse stroške sodelovanja v nagradni igri.
(5) Posamezni udeleženec lahko v nagradni igri sodeluje enkrat ali večkrat, odvisno od posamezne nagradne igre.
POTEK NAGRADNE IGRE
- člen
(1) Podrobna predstavitev in potek nagradne igre je objavljena na socialnem omrežju organizatorja ali povezanih družb oz. na uradni spletni strani Impol (www.impol.si).
PRAVILA NAGRADNE IGRE
- člen
(1) V primeru navedbe nepopolnih, nepravilnih ali neresničnih podatkov udeleženca si organizator pridržuje pravico, da udeležencu sodelovanje v nagradni igri zavrne ali ga iz nagradne igre izključi. Udeleženec izgubi pravico do nagrade, če organizator ugotovi, da:
- udeleženec ni izpolnjeval pogojev sodelovanja,
- je udeleženec kršil pravila in pogoje sodelovanja v nagradni igri.
(2) V primeru, ko udeleženec izgubi pravico do nagrade, organizator v vsakem posameznem primeru presodi, ali bo nagrado podelil komu drugemu ali ne.
(3) V kolikor pogoji nagradne igre pogojujejo sodelovanje v nagradni igri, s tem da udeleženec predloži fotografije, video posnetke ali drugo avtorsko gradivo, udeleženec s posredovanjem gradiva organizatorju jamči, da razpolaga z vsemi materialnimi avtorskimi upravičenji na tem gradivu in jih v celoti enkrat za vselej za vse primere prenaša na organizatorja nagradne igre.
(4) S posredovanjem gradiva iz prejšnjega odstavka tega člena udeleženec podaja nepreklicno soglasje za objavo, razstavo, tiskanje, distribucijo ipd., v delu ali celoti, brez omejitev glede transformacij ali obdelave gradiva, v vseh medijih (tiskanih medijih, na spletnih straneh, Facebook in Instragram profilih, oglaševalskih edicijah ali drugih medijih) organizatorja nagradne igre brez pravice do nadomestila oz. plačila. Hkrati se odpoveduje pravici pregledovati, odobriti, nasprotovati kakršnemu koli načinu uporabe gradiva, uredniški izbiri ali izgledu materiala.
(5) V primeru, da je udeleženec izžreban oz. izbran za nagrajenca, ta s prevzemom nagrade podaja soglasje k sodelovanju z organizatorjem in njegovih povezanih družb v smislu fotografiranja nagrajenca za potrebe oglaševanja oz. objav tako pridobljenega gradiva na socialnih omrežjih in spletni strani organizatorja nagradne igre brez pravice do nadomestila oz. plačila. Hkrati se odpoveduje pravici pregledovati, odobriti, nasprotovati kakršnemu koli načinu uporabe gradiva, uredniški izbiri ali izgledu materiala.
NAGRADE
- člen
(1) Posamezni udeleženec nagradne igre lahko prejme le eno izmed nagrad. Če je udeleženec izžreban dvakrat ali večkrat, prejme tisto nagrado, za katero je bil izžreban najprej.
(2) Vrsta in opis nagrad sta predstavljena v besedilu razpisa nagradne igre na socialnem omrežju oz. na spletni strani organizatorja.
(3) Nagrade niso zamenljive za drugo vrsto nagrade, izplačljive v gotovini ali prenosljive na tretje osebe.
ŽREBANJE NAGRAD
- člen
(1) Za organizacijo, izvedbo in nadzor nad potekom nagradne igre ter žrebanjem nagrajencev skrbijo predstavniki organizatorja.
(2) Žrebanje nagrad bo potekalo na dan, določen v opisu nagradne igre na socialnem omrežju in/ali spletni strani, najkasneje pa v 14 dneh po zaključku nagradne igre na sedežu organizatorja (Partizanska ulica 38, 2310 Slovenska Bistrica) ali njegovih povezanih družb.
OBVEŠČANJE NAGRAJENCEV
- člen
(1) Nagrajenci bodo poleg javnega obvestila o nagradi prejeli tudi obvestilo prek zasebnega sporočila bodisi na socialnem omrežju, kjer nagradna igra poteka, bodisi preko elektronske pošte, ki so jo sporočili ob sodelovanju v nagradni igri.
(2) S sodelovanjem v posamezni nagradni igri udeleženec soglaša, da ga v primeru izžrebanja organizator kot nagrajenca javno objavi na socialnem omrežju in/ali spletni strani, kjer nagradna igra poteka.
(3) Rezultati nagradne igre so dokončni. Pritožba nanje ni mogoča.
PREVZEM NAGRAD
- člen
(1) Nagrade so obdavčene po Zakonu o dohodnini. Nagrajenec je zavezanec za plačilo dohodnine v skladu z Zakonom o dohodnini. Akontacijo dohodnine obračuna in odvede organizator nagradne igre oz. njegov sponzor, ki zagotovi nagrado. Nagrajenec, ki prejme nagrado, je skladno z Zakonom o dohodnini davčni zavezanec. Morebitna doplačila dohodnine v skladu z letno dohodninsko odločbo gredo v breme nagrajenca.
(2) Za obveščanje o prevzemu in za prevzem nagrade mora nagrajenec ob pozivu organizatorja predložiti naslednje osebne podatke:
- ime in priimek,
- točen naslov stalnega bivališča,
- kraj bivanja,
- davčno številko,
- pristojen davčni urad,
- kontaktno telefonsko številko in
- elektronski naslov.
(3) Če nagrajenec v desetih dneh po datumu poslanega poziva ne predloži potrebnih podatkov, izgubi pravico do nagrade brez pravice do kakršnegakoli nadomestila.
VAROVANJE INFORMACIJ IN OSEBNIH PODATKOV
- člen
(1) Organizator kot upravljavec osebnih podatkov spoštuje zasebnost udeležencev posamezne nagradne igre in se zavezuje, da bo z osebnimi podatki, pridobljenimi tekom nagradne igre, ravnal skrbno in jih varoval ter obdeloval v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov in Pravilnikom, ki ureja področje varovanja informacij in varstva osebnih podatkov, sprejetim pri organizatorju.
(2) Brez izrecne privolitve udeležencev posamezne nagradne igre organizator osebnih podatkov udeležencev ne bo posredoval tretji osebi ali jih uporabil v druge namene, kot izključno za potrebe uspešne celostne izvedbe nagradne igre, razen, če s predpisi ni določeno drugače.
(3) V primeru, ko organizator nagradno igro organizira skupaj s soorganizatorjem ali sponzorjem, bo ta soorganizatorju in/ali sponzorju posredoval seznam nagrajencev.
(4) Organizator ne prevzema nobene odgovornosti za zaščito osebnih podatkov na spletnih straneh, do katerih vodijo določene povezave na spletnih straneh ali socialnih omrežjih organizatorja, niti ne prevzema odgovornosti za morebitne napake, ki se lahko pojavijo ob posredovanju napačnih ali lažnih podatkov s strani udeležencev nagradne igre.
(5) Udeleženec nagradne igre organizatorju kot upravljavcu zbirke osebnih podatkov dovoljuje, da do preklica udeleženca oz. do izpolnitve namena obdelave podatkov vodi, vzdržuje in obdeluje zbirko posredovanih osebnih podatkov za potrebe izvedbe nagradne igre v skladu z veljavnim Zakonom o varovanju osebnih podatkov.
(6) Osebni podatki v zbirki osebnih podatkov nagrajencev in namen njihovega zbiranja, obdelave, shranjevanja in uporabe:
- elektronski naslov (za potrebe sodelovanja v nagradni igri, žrebanja in posredovanja pisnih pozivov organizatorja po nadaljnjem ravnanju v primeru upravičenosti do nagrade);
- ime in priimek, naslov in kraj bivanja (za potrebe identifikacije nagrajenca, žrebanja, obveščanja o nagradah in obveščanja o načinu prevzema nagrad ter za potrebe poročanja davčnim organom v skladu z veljavno davčno zakonodajo v Republiki Sloveniji);
- kontaktna telefonska številka (za potrebe obveščanja v primeru kakršnihkoli težav z dostavo nagrade);
- davčna številka in pristojni davčni urad nagrajenca (za potrebe poročanja davčnim organom v skladu z veljavno davčno zakonodajo v Republiki Sloveniji)
(7) V času upravljanja osebnih podatkov ima vsak posamezni udeleženec možnost vpogleda, prepisa, kopiranja, dopolnitve, popravka, blokiranja in izbrisa osebnih podatkov v zbirki osebnih podatkov, skladno z veljavnimi predpisi in politiko varstva zasebnosti.
(8) Podatke hranimo v računalniški obliki. Po prenehanju potrebe oz. namena za vodenje osebnih podatkov ali na podlagi zahtevka nagrajenca, se podatki izbrišejo.
(9) Uporabniki podatkov so administrator spletne strani in socialnih omrežij organizatorja in povezanih družb ter od njih pooblaščene osebe in morebitni odgovorni za dostavo posameznih nagrad.
(10) S sodelovanjem v nagradni igri udeleženec soglaša, da mu lahko organizator pošilja brezplačna splošna obvestila, vezana na nagradno igro, prek elektronske pošte ali telefonske številke iz 2. odstavka 7. člena teh pogojev do preklica tega soglasja oz. do izpolnitve namena hrambe kontaktnih podatkov.
KONČNE IN PREHODNE DOLOČBE
- člen
(1) Udeleženci nagradne igre hkrati s temi splošnimi pogoji sprejemajo tudi pogoje in pravila Facebook in Instragram skupnosti. Organizator ne prevzema nobene odgovornosti za nespoštovanje teh pogojev uporabe s strani udeležencev nagradne igre. Prav tako ne prevzema odgovornosti za kakršnekoli posledice, nastale kot rezultat objave prispevkov na Facebook in Instragram profilu.
(2) Organizator si pridržuje pravico do dopolnitev in sprememb pogojev nagrade igre, če tako zahtevajo vzroki tehnične ali komercialne narave ali vzroki na strani javnosti.
(3) O vseh morebitnih spremembah in novostih nagradne igre bo organizator udeležence obvestil.
(4) Vprašanja o zaupnosti in uporabi vaših osebnih podatkov lahko naslovite na elektronski naslov: Prikaži e-naslov.
V Slovenski Bistrici, dne 1. 3. 2022
Kaj so piškotki?
Piškotki so male besedilne datoteke, v katere se zapišejo podatki o obisku spletne strani.
Interakcija med spletnim uporabnikom in spletno stranjo je s pomočjo piškotkov hitrejša in enostavnejša. Z njihovo pomočjo si spletna stran zapomni posameznikove preference in izkušnje, s tem je prihranjen čas, brskanje po spletnih straneh pa je bolj učinkovito in prijetno.
Razlogov za uporabo piškotkov je več, kot prvi gotovo njihova lastnost shranjevanja podatkov o stanju posamezne spletne strani (izbira jezika, število prikazanih rezultatov, velikost pisave itn.), pomagajo pri izvajanju spletnih storitev (registracija, vsebina nakupovalne košarice, prijava na e-novice, ogled videa itn.), pomagajo pri zbiranju podatkov o navadah spletnih uporabnikov (število obiskov, uporabnikom zanimiva vsebina itn.), s katerimi si pomagamo izboljšati vašo uporabniško izkušnjo in ocenimo učinkovitost zasnove spletne strani.
Nobeni piškotki, ki jih uporabljamo na svojih spletnih straneh, ne zbirajo podatkov, s katerimi bi vas bilo mogoče osebno prepoznati.
Ker želimo biti z vami popolnoma odkriti, smo pripravili seznam vseh piškotkov, ki jih uporabljamo, in zakaj. Upoštevajte, da se z nadaljnjo uporabo te spletne strani strinjate z našo rabo opisanih piškotkov.
Katere piškotke uporablja ta spletna stran?
Nujno potrebni piškotki
Piškotki, ki nam pomagajo ustrezno prikazati vsebine, omogočajo delovanje obrazcev, košarice in drugih bistvenih elementov spletne strani.
Tovrstni piškotki so aktivni le v času trajanja seje.
Primer uporabljenih piškotkov: ASP.NET_SessionId
Google uprablja piškotke za shranjevanje priljubljenih uporabniških nastavitev, izbire jezikovne verzije, št. prikazanih zadetkov in vrednosti, prikaz informacij na Google zemljevidih ter mnogih drugih funkcionalnosti in storitev tega spletnega giganta.
Več >>
Google Analytics
Google Analytics je storitev spletnega analiziranja. Nudi nam informacije o obnašanju uporabnikov na naši spletni strani in nam s tem pomaga ustvariti boljšo uporabniško izkušnjo, prikazati relevantno vsebino itn. Pri razbiranju teh podatkov vas ne moremo osebno prepoznati.
Življenjska doba teh piškotkov znaša do 2 let.
Primer uporabljenih piškotkov: _ga, __utma, __utmb,__utmc, __utmz in __utmv.
Več >>
Kako lahko upravljate ali brišete piškotke?
Piškotkov nikakor ne bomo uporabljali za zbiranje vaših osebno določljivih podatkov, po želji pa lahko nastavitve o uporabi piškotkov spremenite tudi v brskalniku svojega računalnika ali mobilne naprave.
Večina modernih brskalnikov omogoča, da sprejmete ali zavrnete vse piškotke, sprejmete ali zavrnete le določene vrste piškotkov ali pa si nastavite opozorilo, da stran želi shraniti piškotek na vašo napravo. Izbrišete lahko tudi piškotke, ki jih je brskalnik že shranil na vaši napravi.
Opozarjamo vas, da v primeru izklopa piškotkov vse funkcionalnosti spletnih strani morda ne bodo delovale enako učinkovito, opozorilo o uporabi piškotkov se bo prikazalo ob vsakem obisku, dolgoročno pa bo to negativno vplivalo na vašo uporabniško izkušnjo.
Postopek spremembe nastavitev piškotkov se v vsakem brskalniku razlikuje. Informacijo o tem lahko poiščete s pomočjo funkcije »Pomoč«, obiščete www.aboutcookies.org, ki nazorno razloži postopek v vseh modernih brskalnikih, ali pa nas kontaktirate prek e-pošte.
Kako ravnamo z vašimi osebnimi podatki, ki jih vpišete v obrazce na spletni strani in prijavi na e-novice?
Podatke, ki jih vpišete v obrazce na spletni strani, uporabljamo izključno za namene predaje sporočila (oddaja povpraševanja, rezervacije, nakupa itn.) oz. zahtevane storitve. Vaše podatke skrbno varujemo in jih nikakor ne posredujemo tretjim osebam oziroma uporabljamo za kakršne koli druge namene.
S prijavo na e-novice soglašate, da vaš elektronski naslov uporabljamo za namene obveščanja o novostih. Iz sistema se lahko kadarkoli izpišete in sicer tako, da v poslanem elektronskem sporočilu kliknete na označeno povezavo za odjavo.
Piškotke Google Analytics in DoubleClick je mogoče onemogočiti tudi s pomočjo navodil, ki so na voljo preko spodnjih povezav:
Google Analytics https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=en
Double Click: http://www.google.com/policies/technologies/ads/
AddThis: http://www.addthis.com/privacy/opt-out-saved#.UbmBr6zDCZd
Več informacij o piškotkih je na voljo tudi v smernicah informacijskega pooblaščenca.
Prijavo neprimerne prakse lahko podajo:
- zaposleni v katerikoli družbi skupine Impol,
- delničarji in osebe v upravljalskih in nadzornih organih družb skupine Impol,
- vse osebe, ki delajo pod nadzorom in vodstvom zunanjih izvajalcev, podizvajalcev in dobaviteljev.
Skupina Impol se zavezuje, da ne bo poskušala ugotavljati identitete prijavitelja
Dobroverni prijavitelj, ki vloži prijavo neprimerne prakse, bo zaščiten pred diskriminacijo in povračilnimi ukrepi. Skupina Impol ne bo dovolila ali izvajala kakršnihkoli povračilnih ukrepov proti posamezniku, ker je ta v dobri veri oddal prijavo neprimerne prakse. Nihče ne bo izpostavljen pritiskom ali grožnjam, tudi prikritim ne, zaradi prijave ali sodelovanja pri prijavi. Dobroverni prijavitelj bo s strani skupine Impol ustrezno zaščiten.
Do zaščite je upravičen prijavitelj, ki poda prijavo kršitve na podlagi utemeljene domneve, da so informacije ob prijavi resnične, tudi če se naknadno ugotovi, da so dejstva netočna oz. neresnična, in ki poda prijavo v skladu z določili tega pravilnika ter poda prijavo v roku dveh let po prenehanju kršitve.
Do zaščite iz predhodnega odstavka so upravičeni tudi posredniki in povezane osebe, če je verjetno, da so ali bi lahko bili zaradi povezanosti s prijaviteljem zoper njih uvedeni povračilni ukrepi, in prijavitelj, ki je prijavo oddal anonimno, pa je kasneje njegova identiteta razkrita.
Prepovedana je vsakršna oblika povračilnih ukrepov zoper prijavitelja, vključno z grožnjami povračilnih ukrepov in poskusi povračilnih ukrepov.
Prijava neprimerne prakse se lahko vloži pisno ali ustno in jo obravnava zaupnik
Ustna prijava neprimerne prakse se lahko odda:
- zaupniku osebno, po predhodnem naročilu po telefonu ali po elektronski pošti.
- na telefonsko številko +386 2 845 39 29.
Pisna prijava neprimerne prakse se lahko odda:
- preko elektronske pošte: Prikaži e-naslov,
- po pošti na naslov: Impol 2000, d. d., Notranja revizija, Partizanska 38, 2310 Slovenska Bistrica, s pripisom: »Ne odpiraj! V roke zaupniku za notranjo prijavo.«, ali
- na spletnem naslovu http://povejnaprej.impol.si, kjer se zagotavlja tudi možnost anonimne prijave.
Ustna prijava se evidentira z natančnim zapisom njene vsebine. S soglasjem prijavitelja se lahko tudi posname. Če je prijava podana po telefonu se lahko po predhodnem obvestilu s soglasjem prijavitelja dokumentira s posnetkom klica. Prijavitelju se omogoči, da preveri, popravi in s svojim podpisom potrdi zapis ustne prijave, če to želi.
Obravnava prijav
Zaupnik vsako prejeto prijavo evidentira v evidenci prijav in v roku 7 dni po prejemu prijave preizkusi, ali so izpolnjeni pogoji za njeno obravnavo v skladu s 5. členom ZZPri.
Zaupnik prijave ne obravnava, če niso izpolnjeni pogoji iz prejšnjega odstavka ali če presodi, da obravnava ne bi bila smotrna.
V sedmih dneh po prejemu prijave neprimerne prakse, zaupnik pošlje prijavitelju potrdilo o prejemu prijave, če so izpolnjeni pogoji za njeno obravnavo ter druge potrebne informacije v zvezi s prijavo neprimerne prakse. V primeru, da niso izpolnjeni pogoji za njeno obravnavo zaupnik prijavitelja v istem roku seznani z razlogi, zaradi katerih prijave ne bo obravnaval.
Potrdilo oz. seznanitev prijavitelja iz predhodnega odstavka se pošlje prijavitelju na naslovu ali na način, ki ga je prijavitelj navedel ob podaji prijave, tudi če gre za anonimno prijavo.